2020. május 14., csütörtök

Hogyan fektessünk be okosan?

Egyre többen érdeklődnek nálam a nemesfém és valódi kövek szerepéről a befektetésekben.

Elsősorban, mint ötvös vásárolok -alapanyagként- nemesfémeket; így már 20 éve követem az árak alakulását.

Befektetésként vásárolt termékeket az alábbi szempontok alapján vizsgálnám:

- Mennyire könnyű venni és eladni? Likviditás. 
- Van-e hivatalos árfolyama, ahol tudunk naprakész tájékoztatást kapni?
- Hogyan alakult az ára az elmúlt 20 évben? Lesz-e rá várhatóan kereslet a jövőben. Értékállóság, értéknövekedés.
- Hogyan lehet biztonságosan tárolni? Mennyit kell belőle raktározzak?
- Hogyan alakult a múltban a kereslet és kínálat viszonya az adott termékre vonatkozóan?
- Mennyi időn belül szeretnénk nyereségre szert tenni, mennyi profit várható és mikor?
- Mikor vásároljak, milyen kiszerelésben és hol?
- Mekkora összegben érdemes gondolkodni?

Legfontosabb, amire szeretném felhívni a figyelmet, hogy mielőtt befektetésben gondolkoznánk, mindenképpen informálódjunk az árak múltbeli és jelenkori alakulásáról, a biztonságos vétel és eladás lehetőségeiről, valamint a megfelelő tárolásról.
Ez a blog most nem a szakmabélieknek íródik, ezért a köveket máris lehúznám a listáról, mert nagy szakértelmet és rutint követel az ezekkel való kereskedelem. 
A hamisítványok kiszűréséhez sok és drága eszközök szükségesek. 
Az eladásuk sokkal szűkebb szegmenst tesz lehetővé, mint a vásárlás, ráadásul nincs fix árfolyamuk, mint a nemesfémeknek.

A ritka fémek közül szóba jöhet a platina, az ezüst és az arany.



A platina - bár ritka és értékes nemesfém - beszerzése itthon több nehézségbe is ütközik.
Ha eladásra kínáljuk sincs könnyű dolgunk, mert kevesen ismerik és eredetiségét csak forrásban lévő királyvízzel tudjuk vizsgálni.
Ezért őt is kiejteném.

Az ezüst szépen emelkedett az elmúlt 20 évben.
Nagyobb a kereslet, mint a kínálat!
Használja a gyógyszeripar, fotótechnika és bevonattechnológiában is sokat használnak fel belőle.
Könnyű venni és eladni. Az árfolyam egyszerűen követhető.
Így ez ígéretesnek tűnhet, mint befektetési lehetőség.
Egyedüli problémát a tárolás jelenthet, hiszen ha profitot szeretnénk produkálni, itt kilós mennyiségekben kell gondolkodnunk minimum.

A vizsgálat nyertese mindenképp az arany!

- Mennyire könnyű venni és eladni? Likviditás: 
Könnyű venni és eladni! Sok kereskedőcég és ötvös, ékszerész foglalkozik kereskedelemmel, ahol legálisan lehet venni és eladni az aranyat.

 - Van-e hivatalos árfolyama, ahol tudunk naprakész információkat kapni?
Igen van! Akár évekre visszamenőleg is láthatjuk grafikonokon ábrázolva az árak múltbeli alakulását és ebből következtetéseket vonhatunk le a jövőre nézve.

- Hogyan alakult az ára az elmúlt 20 évben? Lesz-e rá várhatóan kereslet a jövőben. Értékállóság, értéknövekedés.
Az elmúlt 20 év alatt az ára nagyjából megnégyszereződött. Az gyógyszeripar, ékszeripar és az elektronika minden területén nagy mennyiségű kereslet várható a jövőben. A kitermelés és újrahasznosítás nem biztosít elegendő mennyiséget. A kereslet mindig nagyobb a kínálatnál.

- Hogyan lehet biztonságosan tárolni? Mennyit kell belőle raktározzak?
Előnye, hogy nem kell feltétlen nagyon nagy mennyiségben birtokolnunk ahhoz, hogy profitra tudjunk szert tenni.
A tároláshoz szükséges egy biztonságos széf, mely lehet saját, vagy banki bérlemény. Esetleg papír alapon vezetve egy megbízható banknál.

- Hogyan alakult a múltban a kereslet és kínálat viszonya az adott termékre vonatkozóan?
A kereslet mindig meghaladta a kínálatot. Az ipar - és a népesség növekedésével ez az olló a jövőben is várhatóan egyre nyílik majd.

- Mennyi időn belül szeretnénk profitra szert tenni, mennyi profit várható és mikor?
Ezekre a kérdésekre pontos választ adni spekuláció volna, de első sorban hosszabb távú befektetésnek ajánlanám, minimum 5 év és akkor biztos nem veszítünk a dolgon.

- Mikor vásároljak, és milyen kiszerelésben és hol?
Mindenképp szín aranyat (24karát), minél nagyobb kiszerelésben vesszük, annál olcsóbb a grammonkénti ár.
Esetleg tört aranyat. Lényeg, hogy minél kisebb legyen a munkadíj, hiszen eladáskor ezt majd nem tudjuk érvényesíteni.
Mindig rendszeres időközönként vásároljunk,(pl. a hónap elején) így hosszútávon kissé kompenzálhatjuk az árfolyam ingadozást.
Tehát lesz olyan hónap, amikor nagyon olcsón sikerül vennünk, máskor kissé drágábban, de hosszútávon egy körülbelüli közép árat tudunk így tartani.

Olyan helyen érdemes vásárolni, ami államilag is garantált, ahol eladással és vétellel is foglalkoznak.
Nemzetközileg elfogadott, lehetőleg régóta működő cég legyen. 

 - Mekkora összegben érdemes gondolkodni?
Mindenkinek a pénztárcájához mérten. Lehetőleg ne tegyük minden pénzünket aranyba, érdemes több lábon állni!

Szerintem hasznos elkezdeni a színaranygyűjtést mondjuk havi  5-10 grammos alapon. Ha ez összeg számunkra túl magas, akkor vegyünk csak kéthavonta. (5 grammos kiszerelés alatt a munkadíj magasabb és ezt az eladáskor elveszítjük.)
Tegnap (2020.05.13.) pl. a színarany ára délután 13:50 kor 17.874 Ft/g volt. Aznap reggel 8:00 h -i álláshoz képest ez 143.-Ft os emelkedés. Néhány óra alatt!



A MIHALOVITSMANUFAKTURA ma már egy védjegy, egy márkanév,  amely garancia az ékszer viselője számára, hogy mindenből a legjobbat kapta és kapja!

Köszönjük, hogy minket választottak/választottatok!


Szép napot kíván:


Mihalovits András Ötvösmester

Műhely: +36-1-286-08-94
Mobil: +36-20-270-77-77
A műhely címe: 1238. Bp. Láng Endre u. 45.

1 megjegyzés:

  1. Helló, Révai Kati vagyok. Itt vagyok, hogy ezt a jó hírt eljuttassam az egész világhoz, és hogy a csodálatos dolog történt az életemben, férjem elhagyott, mert nem volt jó munkám, és mert nem tudtam neki babát adni hároméves házasságot igyekeztünk ily módon értelmezni az egész országban, de tudom, hogy az segíthet nekem az egységben, és egy nap a férjem furcsán viselkedik, másokkal kimegy nőkkel, és hagyja abba, hogy hideg szeretettel lássam nekem, többször is azzal fenyeget, hogy el fog válni Ha merem megkérdezni tőle a többi nővel fennálló kapcsolatát, teljesen pusztultam és zavart voltam, és három élesztő miatt sírtam terhesség nélkül, amíg egy régi barátom elmondott nekem Dr. Igbinovia-ról, aki segít az embereknek az elvesztett kapcsolat visszaszerzésében és a házasság megteremtésében. először meglepett, és megkérdeztem magamtól, létezik-e valami ilyesmi valaha, de úgy döntöttem, hogy kipróbálom, amikor kapcsolatba lépök vele, mindent elmondott nekem az életemről, annyira meglepődtem, és azt mondta, hogy segíthet nekem a probléma megoldásában, ha csak tudom fo Kihúzza az utasításait, amelyeket tettem, és ezt követően három nappal később azt mondta nekem, hogy a férjem hazaérünk, hogy mindent meg kell próbálnom szexelni vele, amit tettem, és valóban a következő héten terhes voltam, és a társaságot, amelynek dolgozom és most én vagyok a FUSZERHAZ KFT felügyelete. Nem tudom ezt egyedül tartani, ezért úgy döntöttem, hogy ezt megosztom önökkel. Ha bármilyen segítségre van szüksége, vegye fel a kapcsolatot a Drigbinovia-val a következő e-mail címen: doctorigbinovia93@gmail.com, whatsapp / viber neki +2348144480786 magától értetődőnek veszi a dolgokat, és az ön számára ......

    VálaszTörlés